Single Mother as Student




Life Story of Struggle for Academic Success at La Guardia Community College
Abstract

This auto-ethnography aims to look at student retention from a feministic perspective. Student retention is an issue that has been largely addressed by looking at students as the subject of research. Few studies include close observation to women and single motherhood for analysis in community colleges. The author of this auto-ethnography is a single mother of three school age children and she claims being both the subject of research and researcher at once. It is argued that good auto-ethnographic writing should motivate cultural criticism; that good personal narratives should contribute to positive social change and move us to action (Bochner, 2000, p. 271). This study considers my academic challenge and struggle experienced in the classroom with a remedial in Math as well as personal life experiences. Being the latter of great influence in keeping motivation and empowerment at a good personal level. At the core of the study relies theory about motivation and andragogy, a pedagogical path of adult learners. It will also take into consideration the results of surveys conducted on 60 students from La Guardia Community College on their preferences on pedagogical issues such as teaching styles, didactics used by the teacher, work load and student agency as responsible for its own learning. At La Guardia Community College reality shows that even after six years, most students do not graduate. American colleges do not required from their teachers any pedagogical preparation for their teacher’s position. Based probably on a principle of self -sufficiency or independence on the students part. But retention could be affected if the teacher has not polished his or her pedagogical strategies. In cases such like mine, where I have extra responsibilities, because of the teacher’s pedagogical strategy, 3 hours in class during 4 days of the week where the teacher admittedly did not have a pedagogical training and was completely unaware of his lack of pedagogy, going to class became a waste of time. I consider as an inefficiency on the teacher’s role if he/she does not strive to make him/herself understood. The results suggest (1) the importance of teacher pedagogical training and (2) the role of the academic infrastructure in improving retention rates is more likely to support already high motivated students for their academic success.


Historia de Vida de Lucha por  Exito Académico en La Guardia Community College
Resumen

Esta es una auto-etnografía cuyo objetivo es mirar la retención de estudiantes desde una perspectiva feminista. La retención de alumnos es un tema que se ha abordado en gran parte al considerar a los estudiantes como el tema de investigación. Pocos estudios incluyen la observación cercana a las mujeres y la maternidad soltera para el análisis en los centros de educacion superior comunitarios. Como autora de esta auto-etnografía,  madre soltera de tres hijos en edad escolar, soy  a la vez sujeto investigador y  objeto de la investigacion, a la vez. Se argumenta que una buena  auto-etnografia debe motivar la crítica cultural; y que las buenas narrativas personales deberían contribuir al cambio social positivo y llevarnos a la acción (Bochner, 2000, p. 271). Este estudio considera mi desafío académico y mi experiencia en el aula con un curso remedial en matemáticas, así como experiencias de vida personal, siendo esta última de gran influencia para mantener la motivación y el empoderamiento a un buen nivel personal. Un enfoque principal del estudio se basa en la teoría sobre la motivación y la andragogía, un camino pedagógico de los estudiantes adultos. Pero también se toma en consideración los resultados de las encuestas realizadas a 60 estudiantes de La Guardia Community College sobre sus preferencias en temas pedagógicos como los estilos de enseñanza, la didáctica utilizada por el maestro, la carga de trabajo y la agencia estudiantil como responsables de su propio aprendizaje. En La Guardia Community College la realidad muestra que incluso después de seis años, la mayoría de los estudiantes no se gradúan. Las universidades americanas no requieren de sus maestros ninguna preparación pedagógica para el puesto de su maestro. A pesar de primar un principio de autosuficiencia  por parte de los estudiantes,  la retención podría verse afectada si el maestro no ha pulido sus estrategias pedagógicas. En casos como el mío, donde tengo responsabilidades adicionales, debido a la estrategia pedagógica del maestro, 3 horas en clase durante 4 días de la semana donde el maestro reconoció que no tenía una formación pedagógica y era completamente inconsciente de su falta de pedagogía, yendo a clase se convirtió en una pérdida de tiempo. Este estudio fue motivado porque considero que es una ineficiencia en el papel del maestro si él / ella no se esfuerza por hacerse entender. Los resultados sugieren (1) la importancia de la formación pedagógica de los docentes y (2) el rol de la infraestructura académica en la mejora de las tasas de retención es más probable que apoye a los estudiantes ya motivados para su éxito académico.


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